Annas blogg

lite svammel om mitt liv :)

Tankar

Publicerad 2022-01-30 20:25:47 i Allmänt,

Ibland så bara snurrar den där hjärnan, den liksom går på högtryck. Samtidigt som klumpen i magen bara gror sig större och större.
Inte alltid men ofta så bygger man upp något som kanske egentligen inte existerar men ibland så är den där klumpen något man faktiskt ska lyssna på och faktiskt analysera.
Varför är den där. Vad beror den på. När började den komma och  vad va det som utlöste att den dök upp. 
Ja frågorna är många och ofta svåra att sätta fingret på men en sak är säker. Det är bara man själv som kan ta sönder den och få den att försvinna. 
Jag brukar alltid säga att man själv är ansvarig för sin egen lycka. Att man själv väljer hur dagen ska bli. 
Så det kanske är dax att leva upp till mina egna ord och faktiskt ta ansvar. Vara lite snäll mot mig själv och faktiskt sätta mig själv i främsta rummet en stund. 
Att inte bara finnas för andra utan finnas för mig själv. Att även jag kan säga nej. 
För min lycka är min egen och den ansvarar jag själv för 👊🏻

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela