Annas blogg

lite svammel om mitt liv :)

Strejk eller inte....

Publicerad 2012-04-12 09:25:09 i Allmänt,

Den stora frågan just nu är kommer det bli strejk eller kommer den under dagen att blåsas av. Jag hoppas att de kommer överens så att vi slipper att strejka. Detta med strejk känns ganska krångligt. Självklart så vill jag ha en högre lön. Det vill väl alla eller? Tror aldrig jag har hört någon som tackat nej till en löneökning. Frågan är bara vad som är värt att offra för att få den....
Det pratas också lite runt om, om vårar OB. En del tycker att man ska höja timlönen för alla men sänka OB. Jättebra för dom som inte jobbar så mycket kvällar och helger utan gör sina 38 timmar på vardagar mellan klockan 06.00 och 16.00 men alla de som kanske jobbar ca 3 kvällar i veckan och en hel del helger skulle nog inte uppskatta det. Det är dom som skulle vara förlorarna då! Då pratar jag inte om studenter som kommer in å jobbar lite extra mellan varven. Utom om dom som jobbar alltid, de fast anställda. Nu är ju inte OB uppe i denna konflikten alls men lite intressant att lyssna på snacket runt omkring också.
Så nu väntar vi på ett svar! Skulle väl komma nu till klockan 10. Håller tummarna för att de ska ha kommit överens!

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela