Annas blogg

lite svammel om mitt liv :)

Stallet x2

Publicerad 2012-04-07 10:14:42 i Allmänt,

Onsdagen bjöd på ett besök i stallet. Hanna hade inte kommit när jag kom dit så jag passade på att mocka och fixa med Walles mat. När Hanna kom så fick Walle komma in från hagen. Tror att han hade känt på sig att vi skulle vara två som borstade på honom för hjälp vad han hade smutsat ner sig! Blev en stund på ridbanan där Hanna visade mig lite hur hon vill att han ska arbetas. Känns väldigt bra, vill ju inte förstöra allt arbete som hon har lagt ner på honom. Kan säga att man blir ganska förvånad över hur jobbigt det är att rida å vilken tung rumpa man har nu för tiden! Va mycket lättare för. Då bara hoppade man upp på hästen som ingenting. Vilket jag INTE gör nu! Men skam den som ger sig ;)
Efter stallet va det bara att skynda sig hem och springa genom duschen för att sedan åka till jobbet. Å efter en mycket rolig dag i stallet så fortsatte det med en mycket rolig kväll på jobbet!

Torsdagen började med arbete. Va ganska så lugnt på förmiddagen men de hade fått slita på kvällen istället. Då hade det varit gått om påskhungriga kunder.
Själv så begav jag mig till stallet. Skulle för första gången ta hand om och rida Walle helt själv. Vilket gick väldigt bra. Han är så mysig. Blev bara lite sur på duvorna som flög ut och in i ridhuset hela tiden för Walle tyckte dom va lite läskiga. Men ridpasset kändes väldigt bra förutom att jag inte har musklerna som behövs för att orka hålla om honom hela tiden. Men träning ger färdighet så skam den som ger sig. Ser fram mot nästa stallpass!

KRAM

Kommentarer

Postat av: Plättan

Publicerad 2012-04-07 18:17:00

Tycker fortfarande det är oförskämt att ha det så väl förspänt!!!;) Är inget avis alls.....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela