Annas blogg

lite svammel om mitt liv :)

Det gör lite ont :(

Publicerad 2011-11-15 20:17:20 i Allmänt,

Det blev en kort dag på jobbet idag. Blev inte ens två timmar. Roger ringde och talade om att de ringt från dagis och att Max hade trillat å slagit i huvudet. Inte nog med det utan det blödde en hel del också.
Så det va bara att ringa Ida som va på frukost och tala om för henne att jag va tvungen att sticka på en gång. Som tur är så har jag väldigt förstående kolegor och chefer som alla tyckte att jag självklart skulle åka på en gång. Så in i bilen och mot dagis.
Det va en ganska blek Max som mötte mig när jag kom till dagis och som snabbt gömde sig i mammas famn. Vi talade om för Noa att jag hämtade Max å att vi skulle åka till doktorn för att kolla såret i Max huvud. Fast Noa va mer intresserad av att leka med sina kompisar än att prata med oss.
Max och jag åkte raka vägen till vårdcentralen och ett besök hos doktorn. Max tyckte inte alls att det va roligt när de skulle tvätta såret. Tror det gjorde väldigt ont på honom.
De bestämde sig sedan för att de skulle limma såret för det glipade ganska så mycket. När de tryckte ihop såret va det en väldigt ledsen Max som klämde ur sig "det gör lite ont". Tror jag det!
Sen har Max å jag ägnat dagen åt soffmys och filmtittning!
Nu sover mammas lilla hjärta gott i sin säng å imorgon väntar nya dagisäventyr!



*KRAM*

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela