Annas blogg

lite svammel om mitt liv :)

VAB

Publicerad 2011-02-25 17:56:21 i Allmänt,

Fick bli vab idag. Kunde lämna min stackars lille sjuka kille hos farmor. Även om jag inte tvivlar en sekund på att hon skulle tagit väl hand om honom.
Magsjukan har nu övergott till feber istället. Är en sliten å trött kille här. Vi gjorde ett besök på vårdcentralen idag. Kännde att jag ville att någon skulle kolla på honom lite innan helgen.
Det viktigaste nu är att få i honom vätska. En till två matskedar vätska var 20:de minut. Men ingen fast föda för det klarar inte han lilla mage av än.
De tog också ett blodprov i fingret på honom. Vilket inte Noa uppskattde utan han gick ut å satte sig istället. När de va färdiga kom han tillbaka å gjorde klart att så får man aldrig göra på honom bara på Max.
Det är den store tuffe storebror det :)
Det värker i mammahjärtat när min lille plutt är så medtagen.



Å Noa fick inte vara på dagis idag. När R kom å skulle lämna honom så fick de snällt vända i dörren. De gjorde allt för att bli av med magsjuka nu så de hade skickat hem flera syskon till barn med magsjuka. Å det kan jag väl förstå även att Noa verkligen hade behövt få leka av sig lite. Inte roligt för honom att vara hemma med mamma och lillebror när inte mamma kan gå 1 cm från lillebror! Han klättrade på väggarna här hemma. Som tur va så kom farmor och hämtade honom. Hon skulle ha hämtat honom på dagis men det fick bli här hemma istället. Så då blev ju hans dag betydligt roligare i alla fall.
Nu ska jag mysa i soffan med min lille sjukling!



*KRAM*

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela