Annas blogg

lite svammel om mitt liv :)

DÅLIG

Publicerad 2011-02-21 20:14:44 i Allmänt,

Fy på mig! Jag är verkligen dålig på det här ska verkligen försöka bli bättre men det är inte lätt ;) Jag tycker ju att det är roligt men oftast är det så att orken och motivationen inte riktigt räcker till.

Det händer väl inte så mycket här just nu. Tycker att det står ganska stilla. Det är jobb, hämta och lämna på dagis å allt som ska göras hemma som står överst på listan.
Nu har äntligen hostan börjat ge med sig så nu ska jag väl kunna komma igång å träna lite också. Tycker dygnet har för lite timmar! Det skulle vara minst trettio i alla fall! Men nästa vecka så är R hemma på kvällarna så då kan jag ju komma ut lite. Längtar efter en långpromenad! Är ju flera veckor sedan jag sist kom iväg på en.

Denna vecka är jag ledig ett par dagar mitt i veckan men tyvärr så är det min älskade mosters begravning den första dagen. Känns verkligen jobbigt. Känns som det va nyss vi begravde mamma å nu är det dax igen. Varför ska min familj vara så drabbade av olycka? Nu hoppas jag verkligen att ödet har något roligt till mig. Behöver verkligen det nu för att inte tappa all lust och ork.
Jag försöker verkligen att alltid vara glad och positiv. Att le och skratta. Frågan är bara hur länge man orkar. När får man något tillbaka? 
Ibland skulle man bara vilja sätta sig i ett hörn och gråta men man får ju inte bryta ihop hur tungt det än känns. Det är bara att le å kämpa vidare.
Så jag ler.

*KRAM*

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2011-02-21 21:37:15

Anna fortsätt le.. Jag finner inga ord... Du har inte fått nån rättvis dos av ledsamheter.. Men du är stark & förståndig.. Tiden läker inte alla sår men de kan bli lättare att leva med...

Tror det kan vara dags för våra terapi långpromenader snart.. Vi måste ta milen..Gå & prata mår man bra av! Många kramar

Postat av: Annica

Publicerad 2011-02-22 10:07:22

Varför får du inte bryta ihop för?? Tycker det låter som du skulle behöva det, ibland måste man lätta på trycket och du bär på en hel del sorg... <3 Det är bra att vara glad och positiv och där är du stark, men om du behöver ett bryt så får du gärna ta ut det på mig, jag tror jag klarar av det!! Eller bara om du vill lätta hjärtat lite vännen! ;D Massa kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela