Annas blogg

lite svammel om mitt liv :)

2010 i motvind

Publicerad 2010-09-16 11:49:24 i Allmänt,

Än så länge så har detta året verkligen gått i motvind. Hela första halvan av året handlade hela tiden om mamma och hennes jobbiga sjukdomstid. Även att vi har försökt att hitta på lite roligt mellan varven så har det ändå legat där och gnagt i bakhuvudet. Frågorna har funnits där hela tiden. Hur länge kommer hon att orka kämpa å hur ska vi klaras utan henne den dag hon lämnar oss?
Halva 2010 orkade hon kämpa sen förlorade hon kampen mot denna hemska sjukdom. Å hur klarar vi oss nu utan henne? Jo livet går ju konstigt nog vidare och jag kliver ur sängen varje dag, jag gör vad jag ska å jag skrattar och gråter. Det bara är ju så att det måste gå vidare. Även om tomheten är det jobbigaste av allt.

Nu hoppades jag på en vändning att jag skulle få lite medvind så här in på hösten av 2010 men tyvärr så va det  inte så. Jag hoppades och ville. Kände att jag har mycket att ge å att jag är taggad för nya utmaningar. Många nya ideer som jag tror är vad som hade behövts här. Men så blev det inte. Jag får hålla mina ideer för mig själv och hoppas på att jag kommer få användning av dom längre fram i livet. Någon gång måste väl vinden vända och blåsa så att även jag känner att den är med mig!

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2010-09-16 21:21:38

Det finna nya utmaningar som bara väntar på dig. Kanske inom samma genre, kanske inom ett helt annat område. Utmaningar kan gälla att utveckla sig själv på olika vis (läsa en kurs, lära sig ngt nytt, gå vidare, träna etc), det kan handla om att göra om sitt boende (måla väggar, lägga, golv etc. Det behöver inte kosta massor), det kan handla om ett våga göra något man aldrig trodde bara för att det ska hända något nytt. Att bryta gamla vanor. Stora som små. Nya flingor kanske? ;-)



Poängen är att låt fantasin sätta gränsen och inte verkligheten så brukar allt mötas på mitten. Det kanske inte gick som du ville men vad är det som säger att du inte kan hålla ett öga öppen mot dörren? Den kanske öppnas med andra alternativ.



Friskt vågat hälften vunnet!



KRAM!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela