Annas blogg

lite svammel om mitt liv :)

Då va det dax igen ;(

Publicerad 2010-05-14 10:47:53 i Allmänt,

Undra hur länge en mäniska orkar kämpa. Hur länge viljan att leva finns kvar.
När jag ringer till min mamma så hör jag hur hon mår så fort hon svarar. Endast tre bokstäver och jag vet precis vad hon kommer att svara när jag frågar den obligatoriska frångan "Hur är det idag då?"
Den senaste tiden har svaret på frågan alltid varit "inget vidare"
Så idag kännde hon sig så pass dålig att det va dax att åka in till sjukhuset igen.
Jag förstår att detta är så jobbigt för hennne men jag hoppas verkligen att hon orkar kämpa ett tag till. Bara hon slipper att ha ont.
För mig så är detta en klump i bröstet som alltid sitter där även om jag skrattar och ler. En tår som alltid ligger i ögar även om den inte rinner. En tanke som alltid finns där.
Att se sin bästa vän å sin mamma må så här är en smärta som inte går att lindra. Tänk om det fanns en värktablett mot den smärtan också.
Jag försöker vara stark för min familjs skull men även jag behöver få gråta ibland och hata detta. Även för mig räcker orken inte alltid till.

Å ett stort tack till er underbara vänner som orkar finnas där för mig när jag behöver er.

*KRAM*

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2010-05-14 19:26:59

Kom hem till mej o gråt en skvätt medan barnen busar. Kram vännen. Du vet att du alltid kan ringa.

Postat av: Anki

Publicerad 2010-05-18 11:19:37

Jag vill alltid finnas för er...tillsammans kan vi vara lite starkare! Mycket kärlek till mina nära och kära...

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-05-19 22:40:23

Tänker på er och hoppas du kommer till mig om du behöver en tröstande axel att gråta mot <3 <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela