Annas blogg

lite svammel om mitt liv :)

Sjuk å kalas

Publicerad 2010-03-28 21:39:23 i Allmänt,

I fredags så va jag mest hemma hela dagen. Passade på att gå en liten sväng runt ¨negerbyn¨med barnen. Noa ville ju provköra sin nya sparkcykel och vem tackar nej till att gå en sväng när solen skiner och termometern visar på +15 grader i skuggan!
Max somnade i vagnen och sov ute i över två timmar. Så mysigt! Jag passade på att städa under tiden och hade hjälp av min stora duktiga Noa.
När Max hade vaknat så kom svärisarna hit och va lite barnvakt så att jag kunde sticka iväg till Willy's och handla inför kalasen som vi hade inplanerade på lördagen. Skönt att komma iväg själv en stund och nyttigt för Max att va med någon annan än mamma en stund. Han är så fruktansvärt mammig just nu jag blir nästan tokig. Kan inte gå en meter från honom utan att han börjar ill vråla ;( Hoppas det går över snart.

På lördagen så vaknade jag (Max) klockan 04,50 och kände mig alldeles febrig och någon hade vridit på den där kranen man har i näsan. Inte alls roligt med tanke på att klockan 10 va det dax för barnkalas. Men ett par alvedon sen va det bara att köra. Noa hade bjudit tre tjejer occh en kille på sitt kalas men Leo kunde inte komma så det blev bara tjejer, men Noa är en riktig liten tjejtjusare så han va inte ledsen för det. Kalaset gick jätte bra å Noa va så nöjd med sina paket. Skrattade gott åt Elona när hon stod i jämte och talade om för Noa vad det va i paketen. De är så roliga de små liven.
När den skaran hade gått hem så va det bäst att röja lite och fixa tårtan till nästa kalas. Klockan 16 kom mormor, morfar, Tomas, Sanna, Andreas och Anna-Karin för att också dom fira Noisen.
Det va en trött men mycket nöjd kille som somnade här på kvällen. Å även jag somnade väldigt tidigt, vilket jag tror va precis vad jag behövde. För jag va mycket piggare när jag vaknade idag!

Söndagen har varit en lugn hemma dag. Har inte gjort så mycket mer än tagit en promenad runt Tryggarp. Noa fick plocka fram sin cykel och ta årets första cykeltur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela