Annas blogg

lite svammel om mitt liv :)

Dessa sjuka barn ;(

Publicerad 2010-03-26 08:48:51 i Allmänt,

Max åt nästan inget alls på onsdagen så klockan 03,00 vaknade han och kom på att han va jättehungrig. Så det va bara för mig att ta mig ur sängen å gå upp och göra välling till honom. Han åt nästan en hel flaska. Efter ca en timme så somnade han igen och vi kunde återgå till sängen! Vid fem tiden så kom Noa in och kröp ner jämte mig. Vid halv sju kom Max på att han ville gå upp igen men då sov Noa som en stock på min arm så pappan fick ta med sig honom och gå upp istället. Noa och jag sov till klockan åtta!
Eftersom det va torsdag så va det också dax för veckans dos av andlighet. Fick bli bilen ner till kyrkan eftersom vi hade sovit så länge. Max va på ett strålande humör till att börja med men började sen kinka och ville inte alls vara med. Till fikat fick vi våfflor eftersom det va våffeldagen. Max åt 1½ våffla och Noa år en ½ ;)
Efter fikat så blev det lite pyssel och så hade Gerd med sig ett på hönor som barnen fick titta på och mata lite. Det tyckte Noa va jätte kul. Åkte hem ganska tidigt eftersom Max inte alls ville vara med.

Hemma höll Roger på att städa lite för planen är ju att vi ska ha lite kalsa för Noa på lördag. Jag slängde Max i säng och lagade lite mat så att vi skulle hinna äta innan Roger skulle iväg till jobbet.
Sen hade jag planerat att vi skulle gå ut och gå lite i det underbara vår vädret. Å att Noa skulle få åka på sin fina sparkcyckel som han fick i födelsedagspresent.
Men när jag skulle göra en välling till Max så sa Noa att han hade ont i hela kroppen. Så jag sa att jag tyckte han skulle krypa ner i sängen en stund vilket han gjorde och när Max hade fått sin välling så sov Noa som en stock. Fattade med en gång att han va på väg att bli sjuk, han skulle aldrig ha somnat så annars. Fick väcka honom efter 2½ timme. Å då förflyttade han sig bara till soffan för att kolla på barnpogram. Där låg han sen hela kvällen.
Hoppas nu att han piggnar till så att vi kan ha kalas imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela