Annas blogg

lite svammel om mitt liv :)

Oro

Publicerad 2010-07-08 20:31:01 i Allmänt,

Nu ikväll har jag börjat känna lite oro och obehag i kroppen inför morgondagen.
I morgon är det dax för mammas begravning vilket känns både jobbigt och overkligt. Kan inte fatt att hon inte finns här hos oss längre. Att jag inte bara kan lyfta luren och ringa till henne. Att jag aldrig mer får höra hennes röst.
Har hänt flera gånger den senaste tiden att jag har kommet på mig själv med att vara på väg att ringa till henne. Döden är så naturlig men ändå så overklig. Hur kan någon finnas å sedan helt plötsligt bara vara borta. Jag kan inte förstå det.
Men i min värld så kommer jag att träffa henne igen. När min dag är kommen så kommer hon att vänta på mig å leda mig rätt. Vilket hon alltid har gjort. Även om jag inte alltid har lyssnat på henne så har hennes ord alltid funnits med mig.
Hon har gjort allt för att jag ska må så bra som möjligt å för att jag ska få ett liv som jag trivs med. Hon har alltid stöttat och älskat sina barn över allt annat.
Tänk på mig imorgon!

*KRAM*

Kommentarer

Postat av: Sara H

Publicerad 2010-07-08 21:50:17

Ja, jag kommer tänka på dig imorgon Anna...Tycker så fruktansvärt synd om er som mist denna fina människa..även om jag inte träffat din mor så vet jag hur mycket hon betyder för dig... Du pratade till & med henne första gången vi började prata vid dagis.. Önska man på nåt sätt kunde lindra smärtan..men det kan jag ju inte..Den kommer ju alltid finnas där..men det kanske går att lära sig att leva med den..även om det är svårt att tro det nu :( Det ända jag kan säga är som jag alltid säger...Jag finns här för dig Anna... Många kramar till dig...

Postat av: sara

Publicerad 2010-07-08 21:54:02

Du pratade till och med om henne första gången...(ska det va)...

Postat av: Sandra

Publicerad 2010-07-08 22:28:26

Klart hon väntar. :-) Och medan du är här så kommer hon finnas bakom din högra axel hela tiden, se det du gör och hålla dig trygg.



Prata med henne när du går ensam hemma och känner dig redo. Sånt har alltid hjälpt mig. Och tittar man noga så finns tecknen på att de lyssnar.



Jag lovar...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela