Annas blogg

lite svammel om mitt liv :)

Snö, snö, snö!!!

Publicerad 2010-02-03 20:44:32 i Allmänt,

Fatta vad snö det är ute! Har det varit så här mycket under min livstid innan? Någon som vet? Jag tycker i alla fall att det är underbart :) När man är ute i skogen (i bil oftast) det är så vackert. Träden tunga av snö å hänger över vägen så att det ser ut som en tunnel. Undra hur många gånger Roger har hört mig säga ¨Å vad vackert det är¨ denna vintern. Förstår inte riktigt alla som klagar på snön. Tänk på hur tråkigt det är när det bara är mörkt och blaskigt hela tiden. Det som inte är så bra med snön är väl att djuren har svårt att hitta mat. Vi har rådjur som går runt på våran trädgård varje dag. Hinner inte mer än komma mer snö innan de har varit framme och trajjat upp spår.



Vi har även en hel del hungriga fåglar på baksidan. Men dom matar vi lite!

Idag har Max haft lite feber men den hade börjat gå ner igen ikväll. Skönt att båda sprutorna är tagna nu så behöver vi inte fundera på det mer. Hoppas nu bara att de inte kommer på att det blivet några skador av vaccinet. Lite orolig är man ju.
Annica hämtade Noa här på morgonen och körde till dagis så Max å jag fick en ganska lugn morgon.
En fördel med att han fick sprutan igår va att han (Max) sov hela natten vilket inte har hänt på mycket länge. Har bestämt mig för att sluta ge honom välling på natten. Hoppas att det kommer att gå bra!
Sen så gick Roger lite tidigare från jobbet så han hämtade hem Noa och Elona. Skönt för Max sov då och jag slapp väcka honom.
Imorgon blir det sången i kyrkan :)

Kommentarer

Postat av: Annica

Publicerad 2010-02-04 23:09:09

Tänk vad folk klagat på andra hållet om det inte varit snö, att det är mörkt, trist, klabbigt, om det bara kunde komma lite snö och livat upp det hela...;) Jag är helnöjd som det är nu, underbart vackert!! Å ja du har upplevt sån här vinter, men minns kanske inte, var läääängesen....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela