Annas blogg

lite svammel om mitt liv :)

Inte alltid så lätt :(

Publicerad 2010-02-16 12:09:35 i Allmänt,

Livet som småbarns föräldrar är inte alltid så lätt. Inte alltid en dans på rosor. Det är ju tur att man älskar sina barn. Denna veckan har fått en tuff start. Max vaknade redan vid 04,45 igår och va jätte ledsen. Gissar på att det va magen som gjorde lite ont på honom. Å så dessa tänder som ligger där under och aldrig kommer igenom. Det märks på honom att han har ont i munnen. Han biter i saker hela tiden och så bryter han ihop för att det gör ont i munnen på honom. Hoppas för allas skull att de kommer snart!
Lilleman ville sen inte sova förens klockan hade hunnet bli 11! Å inte nog med det så va det inget som passade honom förutom att jag bar på honom. Fick inte äns sätta mig ner utan att han började skrika för full hals på en gång. Även Noa va ju hemma eftersom han kräktes i lördags. Å han va ju inte heller helt nöjd kan jag lova. Så när barnen hade somnat på kvällen så va det väldigt skönt att få sätta sig i soffan och bara vara!

Idag så vaknade Max vid 03,45 *SUCK* å ville inte alls somna om! Så det va bara att pallra sig upp ur sängen. Försökte ge honom lite vatten men det passade inte så det bara att göra välling till honom å jag som hade bestämt mig för att han inte ska få välling på natten. Men vad gör man! Tyvärr så va han lika dan som igår så det va att stå och gunga med honom. Någon gång mellan fem och halv sex somnade han mot min axel. Så då passade jag med på att lägga mig en stund. Men stax efter sex kom Noa insmygande och började tjöta så då fick jag gå upp och sätta på lite barnpogram till honom innan jag kröp ner i sängen igen! Efter en stund kom han in och tjötade igen men då mutade jag honom med att han fick ta en banan så han försvan ut till tvin igen! Vid halv åtta vakande Max igen å då va det dax att ta tag i dagen. Noa skulle ju till dagis idag! Annica va snäll och hämtade honom så jag behövde inte ge mig iväg på morgonen! Ska ta vägen via Tryggarp när vi ska hämta dom för man måste ju röra lite på fläsket med! Idag är i alla fall Max på något bättre humör så det finns hopp om livet!
Ikväll blir det Body pump och Spinning!
Det är så himmla skönt och roligt att träna och svettas lite!

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2010-02-16 14:00:49

Pfft du kommer ju vara hur laddad o smidig som helst idag ju. ;-D

Postat av: Annica

Publicerad 2010-02-17 08:06:50

Dags att svettas imån igen, hoppas det inte går sämre än sist hehe!!;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela