Annas blogg

lite svammel om mitt liv :)

Timmernabben!

Publicerad 2010-08-14 20:57:50 i Allmänt,

Måndag morgon å det regnar fotfarnde ute. Ska vi packa husvagnen å ge oss iväg mot Timmernabben eller ska vi helt enkelt strunta i det. Är ju inte helt kul att sitta i en husvagn med två små barn om det regnar hela tiden. Vi hade ju sagt att vi skulle komma ner så vi gör ett försök i alla fall. Är vädret allt för dåligt får vi väl packa ihop och åka hem igen.
Så sagt och gjort! Vi packade husvagnen och gav oss iväg. Blev ett stopp i Vetlanda för att inta lite mat. Kom ända ner till Högsby innan det började lätta på himlen. När vi nådde Timmernabben så kollade till och med solen fram! Vi chekade in och parkerade husvagnen. Sen så traskade vi iväg till Anki och Rune som har stuga där. Där blev vi varmt mottagna och fick macka med Nabberöra (laxröra) va jätte gott! Till och med Max gillade den å åt som en häst! Noa var mer intreserad av att titta på kaninerna ;)
De följde sen med oss till campingen å hjälpte oss att sätta upp förtältet. Sen tog de med sig Noa och Max till deras stuga så Roger och jag fick plocka i ordning allt i tältet och husvagnen. Kvällen tillbringade vi sedan i deras stuga å grillade och myste tillsammans!

På tisdagen kom min pappa ner. Jag hade bokat ett rum till honom så att han hade någon stanns att sova med. Jag, Roger och barnen åkte en sväng på förmiddagen och kollade lite i Mönsterås och ute på Oknö. Jättefint och mysigt. Hade fint väder som bara blev bättre och bättre för varje dag vi va där. Även denna kväll tillbringade vi tillsammans med Anki och Rune. Men blev ganska tidigt för Max va så trött så vi va tvugna att gå hem å lägga honom.

Onsdagen bjöd på en liten shoping tur i Mönsterås. Ännu finare väder. Ett fotbad i havet. Utom för Max som badade hela han! Blev en fika och lite mys med Anki och Rune mitt på dagen. Kvällen tillbringade vi och morfar med grillning och en lugn kväll i förtältet.

På torsdagen så va planen att vi skulle gå en riktig lång promenad men det ville inte min mage så pappa och Noa gick en sväng med Alex å Roger tog Max på en runda så att jag fick vila lite. Efter ett tag så känndes det bättre å även jag kunde gå ut och njuta av solen!
Fram vi lunchtid så gick vi bort till Nabbens rökeri och åt en härlig räksallad till lunch. Sen så inhandlade jag varmrökt lax, rökt makrill, rökta räkor och romsås.
Vädret va helt underbart <3
Pappa hade bestämt sig för att åka hem å Noa vill helt klart följa med morfar till Ingatorp, å så blev det. Jag, Roger och Max gick å hälsade på Anki och Rune å blev bjudna på våfflor där! Inte alls dumt.

Fredag och dax att åka hem. Ville inte alls det. Solen strålade från en klarblå himmel å temperaturen låg på 27 grader! Men vi packade ihop och chekade ut. Sen fick vagnen stå kvar medans vi gick ner till havet och badade. Jag och Max badade å Roger blötte ner fötterna lite.
Sen avslutade vi med en härlig lunch på stranden. Kan lova att det kändes lyxigt! Sånt borde man göra oftare.
Innan vi åkte hem så gick vi och sa hej då till Anki och Rune.
Sen va det dax att rulla hem mot höglandet igen å det dåliga vädret.

TACK FÖR NÅGRA TREVLIGA DAGAR!

*KRAM*

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2010-08-20 22:15:46

Nä det är lugnt de fick flytta igen ganska snabbt. :-D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela