Annas blogg

lite svammel om mitt liv :)

Ikea

Publicerad 2009-10-28 20:36:29 i Allmänt,

Igår va jag på Ikea och fikade med tre underbara jobbarkompisar. Lena, Anna-Sara och Johanna, alla är mamma lediga utom Anna-Sara. Så hon fick ta en uppdatering om vad som händer på jobbet. Är ju kul att få höra lite skvaller och än så länge längtar jag inte tillbaka!
Tiden bara rusade iväg och vipps så hade det gått över tre timmar och det va dax att bege sig hemåt för att hämta Noa på dagis. Han har nu blivet jätteduktig på att gå på toaletten så nu har han bara blöja på natten. Han har blivet lovad en stuttsmatta om han slutar med blöjor så nu är vi nog tvugna att köpa en det första vi gör i vår! Måste ju hålla det man lovar!

När vi kom hem så va det dax för middag. På menyn stod det potatismos och köttbullar. Noa åt som en häst kunde nästan tro att han inte fått mat på flera dagar. Sen va det bad med Max. Sen läggning av barnen.

Blev en liten sväng till Konsum med då jag konstaterade att mjölken va slut å Noa vill ha det till frukost.
Avslutade kvällen med de desperata hemmafruarna!

I dag sov barnen ända till kvart över sju så jag fick sovmorgon!
Sen va det upp och fixa frukost. Noa valde macka och mjölk å Max ville ha mammas mjölk. Får inte så mycket av den längre. Har planer på att få honom att dricka lite välling med. Just nu är det gröt som gäller för lilleman. Lämnade Noa på dagis å fick sen ett besök av mina föräldrar som hade köpt med sig jätte goda mackor från Elsis! Annica och jag promenerade ner till dagis för att hämta barnen. Va ganska länge sedan sen vi gjorde det. Annica har varit sjuk och jag har varit lat :( har inget annat att skylla på.
Va underbart väder på dan i dag å den efterlängtade solen tittade fram. Tur att Annica sparkade ut mig idag!
I eftermiddag så har det varit ganska lugnt. Lagat mat och myst med barnen. Nu sover de gott i sina sängar och jag väntar på att Grays ska börja :)

Fick ett lite lugnade besked med idag!!!

Ha en skön kväll!

Kommentarer

Postat av: Annica

Publicerad 2009-10-28 20:51:47

Nu blev jag nyfiken....!!!=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela