Annas blogg

lite svammel om mitt liv :)

22 barn 11 vuxna och en tant!

Publicerad 2009-10-23 15:22:22 i Allmänt,

Idag har vi varit på öppna förskolan. Det va ganska många där idag så det blir lite hög ljudnivå mellan varven. Då sa Lena något som jag tyckte va lite roligt: När man är så många så måste man vara lite tysta. Vet ni vad som händer annars? Man får ont i öronen och vet ni vad som kan hända då? Man får ont i huvudet, å vet ni vad som kan hända då? Man kan få ett utbrott och bli jätte arg!
Tyckte det stämde väldigt bra! Noa blåste ut färg med sugrör, det tyckte han va väldigt roligt å vilka fina konstverk de fick till alla barnen. Max blev så trött av att titta på alla barnen att han somnade rätt upp å ner i mitt knä. Han som inte är så lätt att få å sova annars!

Ibland så blir jag förvånad över att en del mäniskor inte alls är som man tror att de ska vara. En del som man har tyckt är svåra att prata med helt plötsligt är jätte trevliga och en del som man har haft jättekul ihop med helt plötsligt inte har något gemensamt med. Är ganska trött på folk som säger en sak men menar en annan. Har nu på senaste tiden fått ett par nya vänner som jag verkligen tycker om. Vi kan prata om allt och finns där för varandra! Tack för att ni finns!

Tycker inte om att solen lyser med sin frånvaro. Skulle behöva lite ljus känner jag blir så fruktansvärt trött av detta vädret. Blir tyvärr ganska lat också :( skulle behöva komma ut och röra på mig lite snart men svårt att hitta motivationen när man måste klä sig i regnkläder och ha regnskydd på vagnen. Allt blir så smutsigt med så det är ju inte så roligt att ta in vagnen i hallen heller. Det kunde väl låta bli att regna i alla fall! Det blir väl inte bättre när vi ska ställa om klockan i helgen oxå. Får försöka ge mig själv en känga i baken så att jag kommer ut lite. Se nu framför er när jag försöker sparka mig själv i baken ;)
Att man ska vara så j...a lat, hatar mig själv för det. Vill så gärna men det blir ändå inte av.
Ja ja även solen har ju sina fläckar *s*

Snart kommer Roger hem från jobbet och helgen tar sin början!
Ha en trevlig helg nu alla vänner!

Kommentarer

Postat av: Annica

Publicerad 2009-10-23 17:01:15

Hoppas min förkylning ger med sig snart så jag kan ut å röra på mig igen, lite lättare om man har nån att bli sparkad av å sparka lite på!!!!=) Håller med om det du skrev att du blev förvånad över. Å du, jag är superglad att du finns där som min vän, en som e som jag!!=D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela