Annas blogg

lite svammel om mitt liv :)

Tippen x 4

Publicerad 2009-11-11 21:52:14 i Allmänt,

Idag har det inte blivet några promenader men. Annica och jag har varit duktiga ändå. Vi hade bestämt att vi skulle åka till tippen och slänga skräp idag. Jag hade några säckar med skräp som jag ville bli av med. Så Annica hade fixat en kärra. Jag körde ner Noa och Elona till dagis medans Annica hämtade kärran. När hon kom hit lastade vi på säckarna jag hade men det va ändå massa plats kvar så A undrade om jag hade mer så vi slängde på torktumlaren också. Kan avslöja att det inte hade städats under eller bakom den på mycket länge! Det va ingen trevlig syn men nu är de råttorna borta :)
Det va fotfarande plats kvar så vi slängde på en massa gamla fönster som stod på baksidan. Det blev första lasset till tippen. Sen va vi hema och lastade på ett till. Finns en del att ta på våran baksida. De som ägde huset tidigare har bygt en del konstiga saker som bara är att riva. De har också bara slängt en massa skräp bakom ett plank. Syn det inte så finns det inte verkar vara deras filosofi!
När andra lasset va avklarat så blev det lunch ala Florens. Tyckte vi va värda det och så slapp vi lägga tid på att laga mat. Efter matan så va det hem och lasta lass nummer tre. Jag fick smita ifrån och hämta de stora barnen på dagis. Sen blev det två bilar till tippen. Hem igen och lasta på nummer fyra. Då va Roger hemkommen så han hjälpte till att lasta denna gången. Sen fick han välja om han ville följa med Annica och lasta av eller vara hemma med fyra barn. Gissa vad han valde! Att åka till tippen!!! Jag hade blivet förvånad om han hade valt att stanna hemma med barnen! När de kom hem så blev det kaffe och lek här, Mange slöt också upp då!
När de hade åkt hem så va det dax för kvällsmat till barnen sedan nattning.
Jag slappade sen en stund framför datorn innan jag tog tag i mitt CT pass!!!
Nu ska jag åter slappa en stund med mitt te och lite tv tittande!

Kommentarer

Postat av: Annica

Publicerad 2009-11-11 22:12:52

Lite lagom stora råttor hehe!!;) Det var kul, tänk att det kan vara det att slänga skräp haha!! Fortsättning nästa vecka!! Tack för idag!!

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-11-12 10:03:24

Snart dags för spinningen då? :-D De säljer billigare 10 kort på söndag. Haka gärna på Bodybalancepasset. All träning är gratis den dagen.



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela