Annas blogg

lite svammel om mitt liv :)

Svinsprutan avklarad

Publicerad 2009-11-17 21:16:50 i Allmänt,

Började dagen med att gå ner till dagis och Noa. Vi fick gå själva idag för Elona va sjuk stackarn. När jag hade lämnat Noa så gick jag och Max runt Snuggarp. Skönt med en riktig långpromenad på förmiddagen. När vi kom hem så myste vi i soffan en stund innan det va dax att åka till bvc med Max. Han är en stor kille nu på 8,4 kg! Han fick sin 5 månaders spruta idag då han va förkyld när han skulle fått den så det blev ingen svinspruta för honom idag. Han kan få den om två veckor. Hade tid på bvc klockan 13,15 och de började vaccinera klockan 13. Så när jag kom bort till vårdcentralen så va det kö långt utanför dörren! Så jag fick tränga mig in till bvc. Men det gick bra. Roger gick hem tidigare från jobbet idag så då åkte vi bort hela familjen för att ta sprutan. Roger fick börja, sen jag och sist Noa. Noa upprepade väldigt många gånger "jag vill inte" men han va jätte duktig så det blev ett besök på konsum på vägen hem för jag hade lovat att han skulle få köpa godis om han tog sprutan. När vi sedan satt och åt middag så sa jag till hinim att det gick ju jättebra att ta sprutan å då svarade han "jag blev lite lessen". Min lille älskling!!!

              

Efter detta så har jag varit och hälsat på min mamma som ligger på sjukhuset. Men hon verkade må ganska okej i alla fall. Skönt det. Hoppas det håller sig lugnt ett tag nu!
Kram på dig mamma! Jag älskar dig!

Kommentarer

Postat av: Annica

Publicerad 2009-11-17 22:22:29

Duktigt Noa! Elona ville inte ta spruta innan, men hon såg när vi fick och sen satt hon hos Mange och flina hela tiden, sa att det inte gjorde ont hihi!! Thilia däremot vart lessen som attan... Men gick över fort som tur va!!

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-11-18 10:17:14

Hejja Noa. Värsta stora mannen han med nu ju :-D O hejja mamma Anna som inte hellre gillar nålar. ;-D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela