Annas blogg

lite svammel om mitt liv :)

Snö!!!

Publicerad 2009-11-06 16:02:43 i Allmänt,

Torsdag morgon och det är alldelles vitt utanför fönstret! Mysigt!! Kan behövas lite snö som lyser upp i mörknet!
Idag va det dax för stora och små nere i kyrkan. Noa tjatade hela morgonen om att han vill ha den stora gröna kudden att sitta på. Sa till honom att han skulle skynda sig lite då så att vi kunde komma tidigt så att ingen han att ta den innan honom. Men som vanligt så tog det typ 100 år att få i sig en macka och vi kom i väg sent som vanligt. Hade förmaningstal hela vägen ner till kyrkan att vi nu var så sena att den gröna kudden kunde vara upptagen. Detta va han helt på det klara med tills vi kom dit och den faktiskt va upptagen. Det blev en hel del gnäll och några tårar men det blev ingen grön kudde ändå.
Efter att vi suttit på golvet och sjungit så va det dax att bege oss en trappa upp för fika. Noa hamnade gämte en prästpraktikant vid namn Viktor som satt och pratade med barnen om snön. Han råkade säga att man är tvungen att ha mössa på sig när det snöar ute. Vilket ledde till att Noa. Clara och Elona va tvugna att springa ut i hallen och hämta sina mössor för att visa Viktor dom :) så söta de kan va de små!
Sen va det lek, bus och tjöt som stog på programet. Det är så kul att komma ut och tjöta med andra mammor!
Det va sen en trött Max som somnade i bilstolen bara jag satte honom i den. Han sov sen i tre och en halv timme. 
 
På eftermiddagen va det lite plock och mys med barnen innan det va dax för dom att sova. När de hade somnat så passade jag på att röja köket, göra fruktsallad, vika tvätt, hänga tvätt och så mina 25 minuter på crosstrainern!
När Roger kom hem så åt vi fruktsalladen och kollade på lyxfällan som vi hade spelat in!

GRATTIS SARA PÅ FÖDELSEDAGEN!

Öppna förskolan!
Äntligen fredag! Bestämde med Annica att vi skulle gå till öppna förskolan idag. Jag skulle vara borta hos henne vid 8,45 men kände ganska snart att jag nog hade varit lite tidsoptimist så det va bara att skicka ett sms till Annica och meddela att vi va lite sena :) hör väl till vanligheten att vi är det så hon är nog van vid det här laget. Noa tog trehjulingen till öppna idag. Elona fick åka med där bak på den. De är så söta och man märker att de har mycket kul ihop de där två! Även om de blir lite osams mellan varven.
Också idag va det en trött Max som somnade så fort vi gick från öppna. Sen va det hem och laga lite mat. Blev hemma gjord pizza idag! Noa fick en egen liten pizza.
Nu sover Max och jag har kört mina 25 minuter på crosstrainern.
Ikväll har Roger en överraskning. Det ända jag vet är att jag skulle göra mig iordning tills han kommer hem från jobbet!
SPÄNNANDE!!!

Ha nu en mysig fredag!

Grattis Anki på födelsedagen!

Kommentarer

Postat av: Annica

Publicerad 2009-11-06 17:58:36

Ha så kul vad de nu än är han hittat på för grej!!! Lite avis e jag allt!!=)Kramar!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela