Annas blogg

lite svammel om mitt liv :)

Slarvig :(

Publicerad 2009-11-27 21:55:00 i Allmänt,

Har visst slarvat en del här. Ska försöka skärpa mig ;)
Vi börjar från början med måndagen.
Hade bestämt med Sara att vi skulle gå en långpromenad när vi lämnat de stora på dagis. Vi försov oss så jag bestämde mig för att ta bilen och ställa den hos Sara. Sent ute som vanligt, har fått in barnen i bilen och vrider om nycklen. Bilen hoppar igång men dö med en gång igen. Prövar att starta den ett par gången men den vill inte. Vad fan gör jag nu? Ringer Sara som kommer och hämtar oss. Medans jag väntar på henne ringer jga till Roger. Han blev inte alls glad av att få höra att bilen inte startar men men inte mycket att göra åt. Blev ändå en promenad runt Snuggarp tillsammans med Sara. Vi hade som vanligt mycket trevligt å massor att prata om. Sen blev det hem och fixa lite lunch innan det va dax att traska ner och hämta Noa. Fick sällskap av Annica, Elona hade inte varit på dagis men de följde ändå med ner och hämtade Noa :) Roligt med sällskap!

På tisdagen så blev det en tripp till a6 tillsammans med Anna-Karin, min svägerska och Max fadder. Hon kom i så bra tid så att vi kunde åka med henne ner till dagis för att lämna Noa! Blev en väldans trevlig dag!

Onsdag och dax för ännu en röjardag och ett par vändor till tippen. Annica du är en klippa!!! Säger bara att vilka idioter det måste ha bott i detta huset! De måste ha levt efter teorin att syn det inte så finns det inte. Bakom ett gammalt plank hittade vi massora av gamla fönster, bildelar, ett rullstols hjul och massor av andra grejer. Inte alls roligt att röja upp deras skit men ändå skönt att bli av med det! Denna dagen hade även Sandra varit i farten och vält en lastbil ner i diket på en grusväg nära vårat hus *S* (kolla Sandras blogg några inlägg ner så fattar ni detta med vält en lastbil) Det hade verkligen vält en stor lastbil där mitt i natten. De slet hela dagen med att få upp den. Massor av folk va det där och två kranbilar!
Max och Thilia va inte så medgörliga som förra gången så vi han bara två vändor till tippen men skönt att va av med det! Lastade även ett tredje lass innan vi kände oss redo att avsluta!



Torsdag blev det sång nere i kyrkan. Måste ju få lite andlighet oxå! Vi gick i god tid så vi va där först. Noa bråkar alltid om att ahn vill ha en stor grön kudde å nu va vi där först utav alla och han fick den stora gröna kudden! Vilken lycka!
Hem och lagade lunch å grejade lite innan Annica kom och hämta mig för att åka på spinningen. Men först en vända till tippen. Vi hade lastat kärran med massor av stora och tunga glas skivor. Snacka om uppvärming!
Spinningen gick jättebra men det va jobbigt, ska det väl vara med! Hoppas på att lägga på body pump nästa vecka men måste se om jag kan få barnvakt först. Hoppas farmor är ledig!

Idag har det varit pepparkaks bak på öppna förskolan. Noa tyckte det va jättekul å va ett av de barnen som satt kvar längst och bakade! Får nog bli ett bak här hemma med. Elona va med oss till öppna idag. Annica skulle ut och roa sig! Men som vanligt så är hon en liten ängel när inte mamma är med så det gick jätte bra!
Sen bliev det en tripp till Nässjö för att uträtta lite ärenden.
På kvällen kom min vän Anna på besök. Hur kul som helst! Vi har inte träffats på ett halv år! Ändå så bor vi inte änns en mil från varandra!
              


Imorgon blir det dop för Rogers lilla brorsdotter Irma. Ska bli jätte kul!

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-11-29 13:37:21

A.C? Det du.:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela