Annas blogg

lite svammel om mitt liv :)

Första advent

Publicerad 2009-11-29 22:06:24 i Allmänt,

Men först va det en speciell dag för en speciell liten tjej! Grattis på dop dagen lilla Irma!

På lördagen va vi på dop. Det va en jätte trevlig tillställning och föräldrarna hade verkligen fått ihop allt kanon bra. Hoppas de känner sig nöjda med allt!
Noa valde att sitta hos farmor under tiden i kyrkan medans Max höll låda i faster Mias knä! Det va full rulle på honom hela tiden men inga sura miner inte bara skrattade och tjoade :)
Efter dopet va det fika med massor av goda bullar och kakor å sssåååå fina tåtor! Synd att jag inte har en bild på dom!

Efter dopet blev det en vända in till stan för att handla lite och få en matbit!

Första advent

Julen närmar sig nu med stora steg! Jag älskar verkligen julen. Det är så fint med alla ljusen, man blir så glad.
Min dag startade tio i sex idag då Max vakande. Tänkte försöka få honom att somna om men kände en misstänkt lukt. Så det va bara att kliva ur sängen och byta bajsblöja. Sen va det inte lönt att tänka tanken på att få honom att sova mer. Så vi smög ut i köket och gjorde välling till Max å sen blev det mys framför tv en stund innan Noa vaknade vid halv åtta.
Max blev sen snart trött så jag bäddade ner honom. För mig blev det putsning av fönster upp med adventsstjänor och ljus stakar.
Efter det kom mina föräldrar på besök :) Noa la som vanligt beslag på mormor så att de kunde leka på hans rum. Vi andra fick inte vara med. Men vi fikade och åt varma mackor!
När de åkte hem så traskade hela familjen fram in till samhället för att kolla in julskyltning och Noa fick träffa tomten. På vägen hem blev det kaffe hos goda vänner!

Nu är det dax för mig att stänga mina blå för idag!

Kram på er alla vänner!

Kommentarer

Postat av: Annica

Publicerad 2009-11-29 23:08:01

Hur faen kunde vi missa tomten????? Fast Elona var ganska nöjd ändå tror jag!!;D

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-11-30 15:40:48

Skoj att ni gillade dopet. Det kom verkligen ihop sig o flöt på jättebra. Vi var hemskt nöjda o trötta när dagen var till ända. :-D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela