Annas blogg

lite svammel om mitt liv :)

Å då va man 30

Publicerad 2009-11-02 11:44:33 i Allmänt,

Snart 30 (lördag)
Då va det dax för helgens första kalas. De inbjudna va mina föräldrar, två bröder, en svägerska och en brorsdotter.
Lördagen bjöd även på rally vilket jag valde att hoppa över för att vara hemma och förbereda kalaset. Det skulle ju städas och förberedas med maten. Men Roger och Noa gav sig iväg å möttes upp av min far och en styck broder vid starten. Noa tyckte det va jätte kul att åka på rally så han va helt till sig. Min mamma och Sanna kom hit istället. Tänkte de skulle få vara lite barnvakt åt Max men gossen sov hela förmiddagen så han va väldigt smidig. Tiden för kalaset va satt till klockan 15. Alla va här i tid utom storebror Tomas som nog har en helt egen tid för klockan han bli 17 innan han dök upp :) ingen av oss blev förvånde heller.
Jag fick blommor, en pumpflaska att ha diskmedel i och ett presentkort på en hel spa dag! Det va en mycket uppskattad present och något som en småbarns mamma verkligen behöver! Tänk en hel dag att bara bli ompysslad på. Har aldrig varit på spa så det ska bli jättekul!

         

Då va man 30 (söndag)

Då va det dax för kalas nr 2. Denna gången va det svärmor, svärfar, två svågrar, två svägerskor och två "syskon" barn. Å vi får ju inte glömma lilla hunden Selma också! 
Hade tänkt att det bara skulle bli fika idag men kännde att jag ville bjuda på lite mer så det fick bli Italensk pasta sallads buffe. Så när frukosten och lite plock va färdigt så packade vi in familjen i bilen för att åka till Nässjö och handla. Sen va det hem å fixa med mat och lite städning innan gästerna dök upp klockan 16.
Jag fick en fin skål med godis och pengar i! 

Tack alla för en trevlig helg och tack alla ni som tänkt på mig å gratulerat via sms, telefon och fb!


Nu fotsätter livet över trettio sträcket!
                                                                                 

Kommentarer

Postat av: Annica

Publicerad 2009-11-02 12:13:36

gött å va 30 va!Hehe, välkommen till "denna" sidan!!!=D

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-11-02 16:08:50

Ah visst är det är det häftigt? Att livet fortsätter? Undrar om det gör det efter 40 med? ;-P

Postat av: Rille

Publicerad 2009-11-02 16:59:10

ojoj... du börjar bli gammal! (du me) :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela