Annas blogg

lite svammel om mitt liv :)

Skönsång!

Publicerad 2009-12-11 21:29:20 i Allmänt,

På torsdagen så va det dax att gå till kyrkan igen. Visst är jag duktig! Det va näst sista gången innan jul uppehållet. Vi gav oss iväg ganska tidigt för att komma dit först så vi slapp bråket om den magiska "stora gröna kudden" (jag hatar den!) Å vi va också där först så att Noa kunde ta den. Till sällskap så hade vi Annica med sina barn. Som vanligt så va det väldans trevligt att vara där. Kommer att sakna dessa stunder under julen. Hoppas bara att Lena som brukar ha sången har piggnat till så att hon kan vara med och leda sången igen. Kantorn som är med nu är inte särskilt bra på barn tyvärr. Tur att vi har Gerd som styr upp det hela!
Det va också begravning denna dag och självklart så lyckades vi komma upp i hallen för att klä på oss lagom som begravningsföljet klev in i församlingshemmet. Lite otur men inget att göra åt.
När vi kom hem så fixade jag med lite mat och plockade lite innan det va dax att bege sig till Tenhult. Först för att inhandla blommor till dagisfröknarna och för att efter det göra ett besök på Berga för veckans tränings pass. Känns bra att ha kommet igång lite med träningen nu men känner att vi har slarvat lite med promenaderna. Spinningen gick bra men va väldigt jobbig denna gången. Tror även att jag har höjt kraven lite på mig själv nu när man har gjort det några gånger. Efter spinningen så va det dax för body pumpen också. Detta tycker jag är väldigt jobbigt men det känns att det tar!

Fredagen började tidig med lussefirande på dagis klockna 7,00. Vi fick springa in på dagis då vi blev sena för Max passade på att lägga ett lass lagom som vi va tvugna att åka. Det slår aldrig fel! De va jätte fina och söta alla lucior, tänor, tomtar och stjärngossar. Å sjunga kan de! Max va också med och sjöng. Varje gång barnen slutade sjunga så satte Max igång att tjoa :) så söt! Sen va det fika och lite tid att snacka skit med andra föräldrar.
Sen så åkte jag förbi Sara och lånade hennes syskonvagn då Annica den fuskisen skulle åka till Ullared och överge mig och alla barnen ;)
Det blev en vända hem för lite frukost innan jag klädde alla barnen, stoppade Max å Thilia i vagnen och promenerade bort till öppna förskolan. Sniglarna skulle gå men efter en stund så satte jag även dom på vagnen. Så jag hade fyra barn på en vagn! På öppna va det mycket smidigt att ha med sig alla fyra barnen för där fanns det fler mammor som har lite större barn och va jätte sugna på att hjälpa mig med de små! Blev som vanligt mycket trevligt med pyssel och så klädde barnen granen!
Max å Thilia va så trötta när vi gick hem att de somnade på en gång å sov sen i över två timmar. Så när Mange kom för att hämta sina vilddjur så fick det bli lite fika och tjöt så vi slapp väcka de små som sov. Noa och Elona va bara glada för det och lekte för fullt.
Nu kvällen har vi bara njutit av att det är fredag å slappat!

Hoppas Annica fick en bra dag i Ullared och hittade det hon skulle!
Kram från mig!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela