Annas blogg

lite svammel om mitt liv :)

Skärpning!

Publicerad 2009-12-04 08:07:24 i Allmänt,

Nu va det länge sedan igen :(

Måndag!
Första dagen på ensamma veckan. Roger jobbar kväll.
Idag blev det ännu en vända till tippen. De små va inte så medgörliga så vi kunde bara åka en vända. Självklart så va det Annica som körde. Hon är en klippa. Vet inte hur jag har klarat mig utan henne i hela mitt liv! Tack Annica för att du är min vän. Efter tippen så blev det lunch på Florens innan vi hämtade de stora på dagis för att sedan bege oss ner till kyrkan för denna månadens föräldraträff med bvc. Som vanligt så va vi en liten skara som va där. Blev en ganska jobbig träff med mycket känslor men ändå bra diskutioner.
På kvällen va Sara här med sina barn och hälsade på. Mycket trevligt då vi båda satt hemma själva!

Tisdag!
Blev en ganska lugn dag. Roger, Max och jag passade på att göra ett besök i Nässjö på förmiddagen. Inhandlade nya tändstift till volvon och lite julklappar till barnen. Sen blev det lunch på stan!
Annica och jag gick sen ner och hämtade de stora på dagis. Va jätte fint väder så vi passade på att gå runt Tryggarp. Vi fick sällskap av Sara också!
Sen blev det en lugn kväll hemma.

Onsdag!
Roger körde ner Noa till dagis å sen tog han tag i volvon. Efter mycket om och men så fick han äntligen igång den! Hurra nu får jag ha min bil igen! När Max sov så passade jag på att baka dinkelfrallor. De blev suppergoda!
Även idag blev det promenad ner till dagis för att hämta hem de stora barnen. Å det va helt underbart vinterväder ute så det blev även idag en runda runt Tryggarp. När vi kom hem så blev det pepparkaks bak för det hade Noa bestämt att vi skulle göra. Vi bjöd in Elona att vara med och bara med. Det blev jätte fina peppearkakor i form av kossor, dinusaruar och hästar!

Torsdag!
Dax för veckans sångstund nere i kyrkan! Noa fick välja om han ville följa medpappa å besikta golfen eller följa med mamma och Max på sången. Först va det pappa som gälde men efter tio minuter ångrade han sig så det blev mamma och sången istället. Gick bra för den stora gröna kudden va ju ledig.
Sen åkte vi hem och lagade mat å städade lite. Vid halv fem kom farmor för att ta hand om barnen medans jag och Annica åkte till Tenhult för att köra vårat spinning pass denna veckan la vi även till ett body pump pass. Kändes mycket bra å det kommer vi fortsätta med!
Känns bra att ha kommet igång med träningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela