Annas blogg

lite svammel om mitt liv :)

Granris!

Publicerad 2009-12-17 08:37:00 i Allmänt,

Måndag och Noa till dagis!
Jag och Annica tog sen bilen å åkte en sväng för att plocka granris. Jag som inte är en pysselmänniska men nu hade vi kommet på att vi skulle göra lite grejer av granris.
Blev sen en promenad ner till dagis för att hämta de små liven. Tog sen svängen runt Tryggarp hem. Fick även sällskap av Sara å hennes barn. Fick även göra en insatts i en hästhage. Då det va en häst som hade trasslat in sig i stängslet lite. Tur att man inte är hästrädd! Passade på att snusa lite på den med!!!
Max är tyvärr ganska förkyld just nu:( Mammas lille kille! Tror det kliar i munnen med, han kör in hela handen i munnen å tuggar på allt han kommer åt!

När vi hade lämnat barnen på tisdagen så traskade vi runt Snuggarp också. Sen stannade jag å Max hos Annica för att ta tag i den första granbocken. Tack Mange som gjort stommar åt oss! Det gick mycket bra å vi blev väldans nöjda med den. Lite svårt att ha gnälliga barn samtidigt så det blev en del avbrott innan den blev färdig. När vi sen gick hem så hade det kommet ganska mycket snö å Max somnade i vagnen så Noa å jag passade på att leka ute i snön en stund. När Roger kom hem så gjorde han och Noa en snölykta. Blev så fint här ute! När barnen hade somnat så gjorde jag en grantomte. Han blev så söt så!

Onsdagen lämnade vi barnen på gadis å sen så va det jul frukost hos Sara! Hon hade gort tomtegröt! Så gott!! Vi hade en trevlig morgon å som vanligt så flög tiden fram. När jag kom hem så blev det lite plock i köket å en snabb lunch. Sen så gjorde jag en grankrans att hänga på dörren. Ska bara ha lite pynt till den med! När jag hämtat Noa och Elona på dagis så stannade jag hos Annica och vi tog tag i bock nr 2. Barnen va tyvärr ganska gnälliga så det tog lång tid. När Mange kom hem från jobbet så tog han med sig Noa å Elona ut och åkte pulka! Gissa om han va poppis! Max somnade en liten stund med så vi han få färdigt den bocken med!
Roger kom också dit på kvällen och hade med sig en familjepizza som vi smaskade på!
Ska försöka få upp lite bilder sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela